Rony, Annelies, Sari en Yoline gaan naar Honduras!

programma

Zonet ons programma voor de reis min of meer vastgelegd. Het voorlopige programma ziet er als volgt uit: 27 april: aankomst in San Pedro Sula 28 april: vertrek naar Atima (Rony's dorpje) waar dat weekend de meifeesten plaatsvinden (naar het schijnt heel indrukwekkend met demonstraties paardrijden, stierengevechten,... met lasso's en zo. Rony's vader doet daar ook aan mee: meteen een indrukwekkende eerste kennismaking met opa honduras). We blijven een week in Atima en op vrijdag 4 mei vertrekken we naar de hoofdstad Tegucigalpa. Daar woont Rony's moeder maar verder is daar niet zoveel te beleven. Maandag 7 mei keren we dus terug naar Atima om "onze" auto op te halen. We nemen oma Honduras mee zodat zij ook de nodige tijd met haar (klein)kinderen kan doorbrengen. Dinsdag 9 mei gaan we naar Lepaera, het dorpje waar de andere oma en broers van Rony wonen. Zaterdag 12 mei vertrekken we van daaruit naar Copán Ruinas waar de enige overgebleven Maya ruïnes van Honduras zich bevinden. Ik denk dat die ook wel indrukwekkend zijn voor de kindjes. Het leuke daaraan is dat daar ook een Belgisch hotelletje is (Via via). Toen ik in Honduras verbleef nam ik daar ook af en toe mijn toevlucht als ik nood had aan een boterham met kaas of Belgische frietjes. Ook fantastisch dat daar altijd Humo's ter beschikking staan voor de Belgische gasten (en eigenlijk vooral voor de Belgische uitbaters zelf). Deze mensen hebben al gevraagd om zeker weer humo's mee te brengen als we komen. Nu hebben we zelf geen abonnement dus mocht iemand bereid zijn om er een aantal mee te geven: graag! Kan ook als bezigheidstherapie op het vliegtuig dienen :-) 14 mei gaan we weer naar Atima om daar op 16 mei Sari's verjaardag te vieren met een piñata en wellicht een fluotaart. Op 17 mei nemen we afscheid van de familie in Atima en vanaf dan brengen we de rest van ons verblijf door in de buurt van San Pedro Sula: bij een nicht van Rony, bij Momuclaa en dichtbij de zee. Op 23 april zit het er alweer op en keren we terug huiswaarts. Een goedgevuld programma als je 't mij vraagt, maar wel leuk dat het nu echt vorm begint te krijgen.

Ivy

het zal heeeeeeeeeeeeeeel leuk worden! spannen :-)