Rony, Annelies, Sari en Yoline gaan naar Honduras!

Het blijft spannend...

We beginnen met het goede nieuws:

- het pamperverhaal lijkt een successtory te worden: 2 weken pamperloos én droog ondertussen en deze nacht heb ik haar voor het eerst niet mogen wakker maken en ook dat is perfect gelukt! Hoera voor Sari! Had ik geweten dat het zo'n makkie zou zijn om haar woorden te gebruiken...

- alle valiezen staan klaar. Nog niet gevuld weliswaar, maar we zijn klaar om te vertrekken

- de paspoorten voor de kindjes zijn besteld

- deze keer hebben we een écht nuttig boekje gevonden op kindermaat in de bibliotheek: 'op weg met het vliegtuig'. Hierin staat alles wat er hen (en ons) te wachten staat heel duidelijk uitgelegd. Er wordt evenwel geen rekening gehouden met stakingen, vertragingen, bommeldingen,... maar een mens kan niet te veeleisend zijn ook wellicht. Ooit zorg ik dan wel eens voor de realistische versie van het boekje.

- en het leukste van alles: we hebben een auto in Honduras!!! Een maand een auto op officiële wijze huren zou bij wijze van spreken nog duurder zijn dan 4 vliegtickets naar Honduras, maar gelukkig kent Rony een lieve mens in Honduras die spontaan aangeboden heeft om zijn auto de hele maand te gebruiken! Hoera hoera! Muchísimas gracias!!! Dieven, inbrekers en wegpiraten, weest op uw hoede en kom vooral niet in onze buurt!

En dan het spannend nieuws:

alsof ik het had zien aankomen nam ik nog eens een kijkje naar de huidige stand van zaken van ons vluchtschema. Normaal was alles heel mooi ingecalculeerd: vliegen van Brussel naar Philadelphia. Daar zouden we voldoende tijd hebben om het vliegtuig naar Miami te nemen. Klopt nog altijd. In Miami hadden we dan 2u overstaptijd om het vliegtuig naar San Pedro Sula te nemen. Helaas, 3 keer goed gekeken en jawel hoor, de 2u overstaptijd is gewijzigd in MIN 40 minuten overstaptijd. We zullen een beroep moeten doen op alle Mega Mindy's en professoren Barabas van deze tijd om ons op dat vliegtuig te krijgen vrees ik. Telefoontje naar de maatschappij: 'we zullen eens even kijken. Oh ja, nu zie ik het, dat is inderdaad te kort hé. Dat wordt een beetje moeilijk'. Wiehoew! Tot dat besluit waren wij ook al gekomen. Morgenmiddag bellen ze me op met een alternatief zónder bijkomende kosten... Het zal mij benieuwen. De vluchten naar San Pedro Sula zijn nu ook niet meteen heel dik bezaaid... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!